Hay friends, Dengerin lagu yuks
Hehehehe ..
Hay friends, I Santa Mars
Nama asli ane Marsyanta
Welcome to my blog
I am Indonesian people
aye Ingin sekali jadi orang terkenal :D
Hopefully all useful
Thank you .




Senin, 30 April 2012

Sorokkan komen di blogspot



Ada reader tanya aku kat Fan Page Rojakstory, macam mana nak sorokkan kotak komen. Ha! Itu gunanya ada Fan Page tu. Untuk senang aku baca soalan korang instead of Formspring atau by e-mail. Sebab aku MALAS nak buka e-mail atau Formspring ok. Entah apa lah fungsinya Contact Me tu kan. Mesti ada yang cakap macam tu. Maaf aku tak ada jawapan untuk itu.haha.

Baiklah. Tutorial ini hanya untuk blogspot yang memakai embedded comments. Kalau pop up pun boleh tapi kotak komen akan hilang. ;). Btw, trick ni tak jalan kat blog yang pakai comment form dari third party contohnya Disqus Comment yang slow nak loading tu!

Tutorial ni aku dapat dari Teratak Muncet. Template blog ni pun aku cekau dari dia dan dengan SUKA SUKInya aku edit jadi theme lollipop.haha.

Untuk teruskan membaca, klik pada link di bawah.....