Hay friends, Dengerin lagu yuks
Hehehehe ..
Hay friends, I Santa Mars
Nama asli ane Marsyanta
Welcome to my blog
I am Indonesian people
aye Ingin sekali jadi orang terkenal :D
Hopefully all useful
Thank you .




Senin, 30 April 2012

Plugin chatroom terbaik dari Plugchat.in


Widget dari Plugchat.in adalah satu aksesori blog yang patut anda cuba. Widget ini merpuakan sebuah mini chat room di mana, para pelawat yang datang ke blog yang menggunakan plugin ini, boleh berinteraksi secara berkumpluan. Widget ini juga di interaksikan kepada laman Facebook danTwitter.

Plugin Plugchat.in berbentuk bar seperti yang boleh anda lihat di blog ini. Terdapat sebanyak 25 theme yang boleh anda pilih untuk di sesuaikan dengan warna blog anda.  Saiz window dan bar juga boleh di minimakan mengikut kesesuaian.Plugin ini juga tidak membebankan masa loading blog.

Kelebihan untuk proses memasang plugin ini, kita juga boleh untuk tidak mendaftar untuk menggunakannya.Ianya amat mudah untuk di pasang. Hanya dengan menyalin kod script yang di beri dan kemudian, ikut beberapa langkah di bawah.

Langkah 1

Log in blog => Dashboard => Design => Add A Gadget => HTML/Javascript.

Langkah 2

Paste kod yang ada salin dari Plugchat.in pada ruang Content HTML/Javascript.

Masukkan kod <h2></h2> untuk mengosongkan bahagian Title.



Akhir sekali, klik Save.


p/s: Sila paste kod chatroom di atas atau sebelum kod </body> pada script template anda dan save, jika tiada perubahan yang berlaku selepas anda masukkan kod chatroom tersebut pada ruang Content HTML/Javascript.


Credit:  http://www.jejaktrend.com/2010/06/groups-chat.html